Jednym z kluczowych aspektów skutecznej strategii marketingowej jest umiejętne korzystanie z tego, co już oferuje rynek – jeśli w swojej ofercie masz markowe lody, skorzystaj z ich popularności. Umieszczenie w swoim menu nazw takich brandów, jak Milka, Kit Kat czy Oreo skutecznie wesprze sprzedaż pozycji z Twojego menu.
Klienci wybierają to, co znają i lubią
To co liczy się w restauracji często określane jest jako powtarzalność, nie bez powodu klienci szukają smaków, których są pewni i co ważniejsze, na które akurat w danym momencie mają ochotę – wybierając lody patrzą więc na marki, którym zaufali i których smak znają. Widząc znajomą nazwę w menu, mogą poczuć się bardziej związani z restauracją, szybciej powiążą ją z pozytywnymi doświadczeniami, wywołanymi konkretnym produktem. Gdy w karcie widzimy „lody miętowe”, nie brzmi to tak zachęcająco jak „lody After Eight”. Szczególnie młodzież jest przywiązana do smaków, które zna, co można zaobserwować na podstawie badań rynku.
Wizerunek i prestiż restauracji
To, jakie lody wybierzesz do swoich dań, będzie świadczyło o Twoim podejściu do całej kuchni. Produkty wysokiej jakości w menu nie tylko zagwarantują doskonały smak i teksturę dań i deserów, ale także dadzą klientom sygnał, że ważna dla Ciebie jest dbałość o najwyższą jakość komponentów w kuchni. Rekomendujemy zatem nie tylko pokazanie marek w karcie, ale także przeszkolenie personelu, który informowałby gości o tym, jakie dokładnie lody zostaną im zaserwowane. To przełoży się na podniesienie prestiżu danej restauracji czy kawiarni i zwiększenie zamówień deserów.
Wsparcie marketingowe
Współpraca z renomowanymi markami lodów przynosi także korzyści partnerskie. Materiały promocyjne mogą być tworzone we współpracy z oferowanymi markami – specjalna wkładka do menu z deserami „brandowymi” z pewnością przyciągnie uwagę klientów i zachęci ich do wyboru słodkich propozycji po obiedzie czy kolacji.