Wytrawne dania z lodami – kreuj trendy ze smakami Schöller

Ostatnio pisaliśmy o tym, że jednym z najbardziej interesujących trendów kulinarnych na 2024 rok jest fuzja smaków, gdzie spotykają się pozornie niepasujące do siebie składniki – w efekcie tworząc niezwykłe połączenia. A najgorętszy trend tego roku, to wytrawne przystawki i dania główne z lodami.
Ostatnio pisaliśmy o tym, że jednym z najbardziej interesujących trendów kulinarnych na 2024 rok jest fuzja smaków, gdzie spotykają się pozornie niepasujące do siebie składniki – w efekcie tworząc niezwykłe połączenia. A najgorętszy trend tego roku, to wytrawne przystawki i dania główne z lodami.

Dzisiaj świat żyje trendami, a umiejętność ich przewidywania i szybkiego wyłapywania jest kluczem do sukcesu – w gastronomii także!

W ostatnich latach Sycylijczycy wypromowali Brioche con Gelato, czyli lody w bułce. Tak ciekawe połączenie sprawiło, że miłośnicy podróży kulinarnych wrzucali do internetu zdjęcia i opisywali lody w bułce, jako coś wyjątkowego, czego każdy odwiedzający wyspę powinien spróbować. W konsekwencji jest to jeden z najchętniej wybieranych przez turystów deserów na Sycylii. Kilka lat temu nowością na lodowym rynku był słony karmel, wiele osób sceptycznie podchodziło do takiego połączenia, kompletnie nie dając szans na jego powodzenie. Natomiast dzisiaj – to jedna z najchętniej wybieranych opcji w lodziarniach w całej Polsce.

Ty też możesz kreować trendy razem z lodami Schöller

Pamiętaj, że gastronomia także ulega modzie, a ta rządzi się dwoma głównymi prawami – prawdopodobieństwo sukcesu zwiększa albo powrót do tradycji albo całkiem nowatorskie podejście do tematu – wymyślenie czegoś, czego jeszcze nie było na rynku. Jeśli klasyczne dania masz już ograne, sięgnij po niecodzienne, nowatorskie rozwiązania, które zainteresują Twoich gości – łosoś ze szparagami z Sorbetem Mango-Marakuja, Krewetki z chili i kolendrą z Sorbetem Cytrynowym, a może Kurczak w panko z Lodami Pomarańczowo-Czekoladowymi z sosem pomarańczowym? Gwarantujemy, że zdjęcia tak podanych dań znajdą się w mediach społecznościowych zanim znikną z talerza.

Promuj swoją restaurację

Pamiętaj, że kreowanie trendów w gastronomii nie kończy się na opracowaniu nowatorskich receptur i kompozycji. To także promocja w samej restauracji, na portalach branżowych, podczas eventów, aż w końcu czynna obecność w mediach społecznościowych. I tutaj mamy dwie drogi – pierwsza to aktywne prowadzenie profilu restauracji na Facebooku czy Instagramie: prezentacja menu, informowanie o akcjach promocyjnych, umieszczanie zdjęć z eventów itp. Druga droga to subtelne zachęcenie gości do promowania lokalu w internecie – a jak to zrobić? Przede wszystkim skomponuj danie tak, aby było atrakcyjne dla oka, a dodatkowo postaw na niecodzienne połączenia – wszak w mediach społecznościowych podobnie jak w restauracji najlepiej działa zasada „wyróżnij się albo zgiń”. Gałka lodów podana na wytrawnej sałacie z pewnością zainteresuje konsumentów i zachęci ich do podzielenia się tak nietuzinkową propozycją ze znajomymi na Facebooku czy Instagramie.

Patrz odważnie w przyszłość i zaufaj konsumentom

Kreowanie trendów w gastronomii wymaga kreatywności, smaku i odwagi. To dynamiczny proces, w którym uczestniczą kucharze, restauratorzy, konsumenci oraz różnorodne czynniki społeczne i kulturowe. Świat kulinarny stale ewoluuje, podążając za zmieniającymi się gustami, preferencjami konsumentów, ale także coraz to ciekawszą ofertą gastronomiczną i lodową na rynku.