Dzisiaj świat żyje trendami, a umiejętność ich przewidywania i szybkiego wyłapywania jest kluczem do sukcesu – w gastronomii także!
W ostatnich latach Sycylijczycy wypromowali Brioche con Gelato, czyli lody w bułce. Tak ciekawe połączenie sprawiło, że miłośnicy podróży kulinarnych wrzucali do internetu zdjęcia i opisywali lody w bułce, jako coś wyjątkowego, czego każdy odwiedzający wyspę powinien spróbować. W konsekwencji jest to jeden z najchętniej wybieranych przez turystów deserów na Sycylii.
Kilka lat temu nowością na lodowym rynku był słony karmel, wiele osób sceptycznie podchodziło do takiego połączenia, kompletnie nie dając szans na jego powodzenie. Natomiast dzisiaj – to jedna z najchętniej wybieranych opcji w lodziarniach w całej Polsce.
Ty też możesz kreować trendy razem z lodami Schöller
Pamiętaj, że gastronomia także ulega modzie, a ta rządzi się dwoma głównymi prawami – prawdopodobieństwo sukcesu zwiększa albo powrót do tradycji albo całkiem nowatorskie podejście do tematu – wymyślenie czegoś, czego jeszcze nie było na rynku. Jeśli klasyczne dania masz już ograne, sięgnij po niecodzienne, nowatorskie rozwiązania, które zainteresują Twoich gości – łosoś ze szparagami z Sorbetem Mango-Marakuja, Krewetki z chili i kolendrą z Sorbetem Cytrynowym, a może Kurczak w panko z Lodami Pomarańczowo-Czekoladowymi z sosem pomarańczowym? Gwarantujemy, że zdjęcia tak podanych dań znajdą się w mediach społecznościowych zanim znikną z talerza.
Promuj swoją restaurację
Pamiętaj, że kreowanie trendów w gastronomii nie kończy się na opracowaniu nowatorskich receptur i kompozycji. To także promocja w samej restauracji, na portalach branżowych, podczas eventów, aż w końcu czynna obecność w mediach społecznościowych. I tutaj mamy dwie drogi – pierwsza to aktywne prowadzenie profilu restauracji na Facebooku czy Instagramie: prezentacja menu, informowanie o akcjach promocyjnych, umieszczanie zdjęć z eventów itp. Druga droga to subtelne zachęcenie gości do promowania lokalu w internecie – a jak to zrobić? Przede wszystkim skomponuj danie tak, aby było atrakcyjne dla oka, a dodatkowo postaw na niecodzienne połączenia – wszak w mediach społecznościowych podobnie jak w restauracji najlepiej działa zasada „wyróżnij się albo zgiń”. Gałka lodów podana na wytrawnej sałacie z pewnością zainteresuje konsumentów i zachęci ich do podzielenia się tak nietuzinkową propozycją ze znajomymi na Facebooku czy Instagramie.