Jak zachęcić gości do próbowania nowych potraw

Restauracje są miejscem, gdzie smaki łączą się z doświadczeniami, a gastronomiczne doznania mogą być naprawdę zapamiętane na długie lata. Goście często stają jednak przed wyborem – zjeść dobrze znane i lubiane danie czy jednak postawić na coś nowego. Decyzja nigdy nie jest łatwa, dlatego przedstawiamy kilka porad, jak zachęcić gości do próbowania nowych smaków bez wyrzeczeń.
Restauracje są miejscem, gdzie smaki łączą się z doświadczeniami, a gastronomiczne doznania mogą być naprawdę zapamiętane na długie lata. Goście często stają jednak przed wyborem – zjeść dobrze znane i lubiane danie czy jednak postawić na coś nowego. Decyzja nigdy nie jest łatwa, dlatego przedstawiamy kilka porad, jak zachęcić gości do próbowania nowych smaków bez wyrzeczeń.
Poznaj kilka strategii, które mogą pomóc rozszerzyć gastronomiczne horyzonty Twoich gości i przekonać ich do niezobowiązującego spróbowania czegoś nowego.

Degustacje i specjalne wydarzenia kulinarno-gastronomiczne

Organizowanie degustacji, festiwali kulinarnych czy tematycznych wieczorów gastronomicznych może być doskonałą okazją do zaprezentowania gościom różnorodności smaków i potraw. Podczas takich wydarzeń można podać specjalne menu degustacyjne, które zachęci do próbowania nowych kombinacji smakowych. Ciekawym pomysłem będzie też zaproszenie gości do wspólnego gotowania lub zaoferowanie tematycznych mini kursów kulinarnych dla amatorów. Z takich ofert w ramach integracji chętnie skorzystają konkretne grupy osób, jak pracownicy firm czy przyjaciele, którzy chcą spędzić ciekawie czas.

Menu degustacyjne

Zaoferowanie specjalnego menu degustacyjnego, czyli po prostu małych porcji potraw będzie doskonałym sposobem na zachęcenie gości do spróbowania nowych pozycji z menu. Może to być podane w formie ciekawej przystawki czy deseru. Mała porcja, a tym samym atrakcyjna cena z pewnością bardziej zachęci klientów do spróbowanie czegoś ekstra – zwłaszcza, jeśli dania będą naprawdę wyjątkowe, jak np. Łosoś ze szparagami z Sorbetem Mango-Marakuja.

Promocje i oferty specjalne

Promocje to coś, co Polacy uwielbiają, niezależnie od tego, czy idą na zakupy do supermarketu czy zamawiają obiad w restauracji. Warto rozważyć zatem oferty na specjalne okazje, jak np. Walentynki czy Dzień Dziecka i promocje tematyczne – np. z okazji Dnia Kawy przy zamówieniu deseru z lodami mała czarna gratis. Takie akcje będą jeszcze skuteczniejsze, gdy odpowiednio wcześniej wypromujesz je w swoich mediach społecznościowych czy w samym lokalu.

Zalecenia personelu

Do próbowania nowych pozycji w menu możesz też zachęcać gości na co dzień, bez oczekiwania na specjalne okazje. Do skutecznej rekomendacji wystarczy dobrze przeszkolony, profesjonalny personel. To właśnie kelner będzie odgrywał kluczową rolę w zachęcaniu gości do eksperymentowania z nowymi smakami. Obsługa stolika może dzielić się swoją wiedzą na temat dań, rekomendować nowe pozycje w menu i udzielać informacji na temat składników i przygotowania potraw.

Atrakcyjne menu i zachęcający wygląd dań

Starannie zaprojektowane i zróżnicowane menu może zainspirować gości do eksperymentowania z nowymi smakami. W myśl zasady wyróżnij się albo zgiń – zaskocz swoich klientów i zaoferuj im niecodzienne połączenie słodko-wytrawnych smaków. Zaprezentuj wyjątkowe dania z lodami Schöller w swoim menu – niech same zdjęcia będą obietnicą niezwykłych doznań kulinarnych, a mistrzowska kompozycja na talerzu potwierdzi kunszt podawania dań w Twoim lokalu. Tak atrakcyjne opracowanie oraz podanie potraw przyciągnie uwagę gości i zachęci ich do spróbowania czegoś nowego.

Feedback od klientów

Zachęcanie gości do dzielenia się swoimi opiniami na temat menu z pewnością będzie cenną informacją dla restauracji. Jednak pozytywne opinie mogą także zachęcić innych klientów do wizyty w Twoim lokalu. A jak ułatwić dokonanie takiej oceny? W karcie menu możesz np. umieścić kod QR z linkiem do swojego profilu w mediach społecznościowych lub do opinii Google, a obsługa stolika może poprosić gości o zamieszczenie opinii wraz ze zdjęciem dania.

Zachęcanie gości restauracji do próbowania nowych potraw może być wyzwaniem, ale również szansą na wzbogacenie ich doświadczeń gastronomicznych i zaoferowanie im nowych smaków i doznań. Poprzez zróżnicowane menu, kreatywne podejście do prezentacji, zaangażowanie personelu i organizację specjalnych wydarzeń, restauracje mogą stworzyć atmosferę otwartości na eksperymentowanie z nowymi smakami i zachęcić gości do odkrywania całkiem nowych kulinarnych przeżyć.